מכתב לרבי עקיבא - המשך
בחודש אירגון התפרסם כאן מכתבה של רוית לרבי עקיבא. היא תיארה את תחושתה הקשה והתלוננה על המצב בתנועת בני עקיבא. תגובות רבות הגיעו אלינו בעקבות המכתב ההוא, ואנו רוצים להביא מכתב שני לרבי עקיבא, שכתב אחד מן החברים המקשיבים, ומראה את הצד השני של התמונה
אריה מרזר, חברים מקשיבים

המכתב הקודם- 'רוית כותבת לרבי עקיבא' 

(מי שלא קרא אותו, מומלץ לקרוא לפני המכתב הזה)

 

רבי עקיבא, שלום.

אני כותב אפילו שאני לא יודע אם אי פעם תדע שכתבתי לך, אבל כיון שחודש ארגון חלף לא מזמן, והתנועה שלנו נקראת על שמך, רציתי לשתף אותך ודוקא אותך במחשבות שעולות לי כל שנה כששבת ארגון מתקרבת.

אני בטח לא מְחַדֵש לך שב"ה התנועה שלנו גדילה מאוד, משנה לשנה. אין כמעט מקום בארץ שאין בו סניף של 'בני עקיבא'. גם ב'חוֹרים' היותר רחוקים ובישובים היותר מבודדים תמיד תמצא את סמל לוחות הברית עם הת' והע' בתוכו על איזה דלת של מקלט או חדר שמשמש לסניף.

אתה גם בטח יודע שבמפקד תנועות הנוער האחרון התברר שזאת התנועה הכי גדולה מבחינה מספרית, יותר מכל תנועות הנוער הדתיות והחילוניות, ואפילו אלה שהרבה יותר ותיקות ממנה.

 

רציתי לכתוב לך על איזה דיון שעלה לקראת חודש ארגון, באחת מישיבות המדריכים אחרי מפגן האש של פתיחת החודש.

הקומונרית שאלה האם אתה, רבי עקיבא, היית גאה בנו היום. האם השם 'בני עקיבא' מתאים לנו, או שאולי ממש לא, ואתה היית מאוכזב מאיתנו.

 

אחת המדריכות אמרה שבטח היית מאוכזב מאיתנו. אתה שמסרת את הנפש שלך על עקרונות וערכים, שעמדת בגבורה מול הרומאים והקהלת קהילות ברבים רק בשביל ללמוד וללמד תורה.

      אתה שהדגשת ש'ואהבת לרעך כמוך' זה כלל גדול בתורה, ושקנית לאשתך תכשיט שעליו חקוקה 'ירושלים של זהב', איך לא תהיה מאוכזב כשתראה שיש משיכה גדולה לתרבות המערב, ליפה ולנוצץ, ולאו דוקא לַעֶרְכִּי? וכשתראה שרוב החבר'ה לא משקיעים כל כך בלימוד תורה ובתפילה, או כשתראה את התחרות שיש בינינו, ככה שגם אם נרצה קשה לנו לאהוב ממש את החבר ובטח לא כמו שאנחנו אוהבים את עצמנו, איך לא תהיה מאוכזב? 

 

 את האמת, רבי עקיבא, זה נכון, יש בעיות גדולות בסניפים, אי אפשר להתעלם מזה. אבל לי תמיד חבל שמדברים רק על זה, מדגישים רק את זה, ושוכחים להדגיש צדדים אחרים כל כך חיוביים, כל כך חשובים ושהם בעצם הרבה יותר מהותיים.
לְמַה אני מתכוון?

אולי כדאי שנמקד את הפוקוס על העובדה הזו, שאם יש נוער שהוא מלא מסירות נפש על ערכים שהוא מאמין בהם, זה הנוער הזה של בני עקיבא.

הנוער היחיד שממלא את הכיכרות בהפגנות למען ארץ ישראל, זה הנוער עם הכיפות הסרוגות, כי זו התנועה היחידה כמעט, שגם ממשיכה להאמין בערך הזה, וגם פועלת למענו. וגם אם יגידו לך שאולי יוצאים להפגנות בשביל ה'קטע', או בשביל להיפגש עם החבר'ה, הרי אפשר היה לעשות את אותו דבר בסניף או בסניף של השכונה לְיַד, ולמה לנסוע עד ירושלים או כיכר רבין, ולפעמים אפילו להוציא על זה כסף?

אנחנו בטח גם לא שוכחים שאת רוב הישובים ביש"ע, גם המבודדים ביותר, ממלאים אנשים שעברו ב'בני עקיבא' כמדריכים או כחניכים.

ולא רק ביחס לארץ ישראל. גם בהפגנות לשחרורו של יונתן פולארד, או להחזרתו הביתה של רון ארד, אנחנו רואים בעיקר, חניכים וחניכות, מדריכים ומדריכות, בוגרים ובוגרות, של התנועה הזו שכל כך הרבה אוהבים להשמיץ אותה.

ובוגרים של איזו תנועה מתגייסים לצבא מלאי מוטיבציה בתקופה שבה יש הרבה שחיקה? ולא רק שהם לא נשחקים אלא המוטיבציה שלהם מתגברת, והם מתגייסים לחי"ר ולסיירות הכי מובחרות?!

ומי לא שמע על קייטנת 'קו לחיים' או 'זיכרון מנחם' שכולה התנדבות ומסירות נפש כדי לעשות טוב לאחר (ילדים חולי סרטן וסי.פי), וסטטיסטיקה פשוטה תראה לנו שכמעט 100 אחוז מהמדריכים בקיטנה הם מדריכים או חניכים בתנועה, בעבר או בהווה.

ואם כבר עסקנו בנתינה לאחר. כל שבוע הולך אחד השבטים מהסניף שלנו לבית האבות שבשכונה לשמח שם את הזקנים, לשאול בשלומם ולטייל איתם בחוץ. זה חוץ ממה שבחנוכה ופורים מגיע כל הסניף ועושים להם שם מסיבה גדולה עם שירה וריקודים. אנחנו אפילו מביאים איתנו סופגניות או אוזני המן שקנינו בכסף שתרמו החניכים.

אנחנו לא הסניף היחיד שמתנדב. זה כבר דבר קבוע בתנועה שלנו שכל סניף דואג, אם לא כל שבוע, אז באחד החגים, ללכת לבית אבות או בית חולים באזור שלו, לעשות שמח, להשלים מנין, או להביא ב'סוכות' ארבעה מינים לחולים.

 

חוץ מזה, רבי עקיבא, אם דיברנו על לימוד תורה, נראה לי שבאמת אין לך סיבה להיות מאוכזב. נכון שאם מתמקדים בשחור אז המצב בסניפים בעניין הזה לא משהו. אבל אם מסתכלים קצת קדימה, רואים ישיבות הסדר, מכינות, מכללות ומדרשות מכל הסוגים נפתחות בכל מקום. את הישיבות האלה ממלאים בוגרי 'בני עקיבא', שמבינים שאי אפשר לצאת במסירות נפש לצבא בלי להתחזק קודם כל כמה שנים בלימוד תורה. ומבינים גם שאי אפשר לנהל חיים יהודיים אמיתיים כשלא קיימת בתודעה או בסדר היום שעה שמוקדשת ללימוד תורה.

אני בטוח שגם אם נשאל את ההורים או הסבים שלנו, כולם יגידו שמעולם לא היתה כזו כמות של ישיבות. פעם היו רק יחידים שהלכו, היום אין כמעט מי שלא הולך לישיבה או למכינה.

ואם נשאל את עצמנו איך באמת מצד אחד יש כל כך הרבה דברים חיוביים ומצד שני לא מעט בעיות? נראה לי שהתשובה היא, שהנוער שממנו מורכבת התנועה שלנו, הוא נוער נפלא, שיש לו פוטנציאל אדיר. וגם אם הוא לא תמיד מקשיב בפעולות, הוא מתחנך כבר מילדות, לאיכפתיות מהחברה ומהעם, למסירות נפש למדינה ולצבא, לחובה לקדש את החיים בתורה ומצד שני לטהרם בעבודה.

זאת התנועה היחידה כמעט שמחנכת לשילוב אמיתי של כל הערכים האלה, שכולם חשובים, כולם נצרכים, ושילוב נכון של כולם ביחד מסוגל ליצור אנשים ערכיים, אידיאליסטיים ש'ראשיהם בעמקי תורתה וכפיהם ברגבי אדמתה'.

כיון שהשילוב הזה הוא גדול ומורכב, נוצרים הרבה בילבולים. כמובן שהכל היה יותר ברור ופשוט אם היינו אומרים שמותר לעסוק רק בקודש וצריך להתרחק לגמרי מהחול.

אבל אתה רבי עקיבא לימדת אותנו שזה לא נכון, ושגם בחול יש קדושה. אתה הרי היית נושא הכלים של בר כוכבא, כי ידעת שגם בחול יש קדושה ולכן התקרבת אליו וניסית לכוין אותו לכיוון הנכון.

הבלבול הזה גורם לכך שיש לפעמים רדיפה גדולה מדי אחרי החול והתאוות, ומצד שני הוא גורם גם לזלזול בקודש, בתורה בתפילה ובצניעות.

אני לא בא להצדיק את כל המעשים האלה, אני רק רוצה להראות שהנוער שלנו הוא אידיאליסט מאוד, אבל הוא מאוד מבולבל.  ומה אפשר לעשות, הרי גם המדריכים הם בסך הכל שביעיסטים או שמיניסטים שלא הספיקו ללמוד הרבה בחיים, והם בעצמם לפעמים מאוד מבולבלים.

למה כל כך חשוב לי להגיד את זה? כי אם באמת הנוער הזה כל כך טוב ויש לו פוטנציאל, אלא שהוא מבולבל, אז הדרך לפתור את הבעיות שלו היא לא לעמוד מהצד ורק לדבר כל היום על הבעיות ולצבוע את הכל בשחור, אלא במקום זה צריך לנסות לעזור לו לצאת מהבילבול.

איך עושים את זה? התשובה פשוטה. במקום להתנתק מהסניף כי הוא כבר 'לא ברמה הדתית שאנחנו רוצים שהוא יהיה', ניכנס לסניף, נבוא לתפילות, נבוא לפעולות ערב שבת, נהיה דוגמא אישית לחניכים, נלמד איתם, נדחוף את הבוגרים של הסניף להצטרף גם הם לתפילות וללימוד עם חניכים ומדריכים, כדי שיהיה למדריכים גב, ויהיה להם מי שיכוין אותם ויתן להם עצות.

אומנם זאת עבודה קשה ואיטית, אבל זאת הדרך האמיתית לפתור בעיות ולתקן קלקולים.

 

אני בטוח שאתה תסכים איתי. כי הרי מי כמוך יודע שמה שרואים בחוץ לפעמים שונה לגמרי מהפוטנציאל שיש בפנים.

הרי כולנו למדנו שבתחילת הדרך שלך אתה היית עם הארץ ואפילו שנאת תלמידי חכמים, ולכן כלבא שבוע וכולם התיאשו ממך. רק רחל שהיתה בסוף אשתך ראתה  כמו שמספרת הגמרא את הפוטנציאל האדיר שטמון בך, היא ראתה שאתה צנוע ומוכן לשינויים, אלא שאתה מבולבל ולא מבין, ולכן במקום להתיאש ממך היא האמינה בכוחות שלך, ניגשה אליך, הסבירה לך ושינתה לך את החיים.

גם אנחנו הבנים שלך, מבולבלים.

צוחקים עלינו שאנחנו נקראים 'בני עקיבא' על שם התקופה שהיית עם הארץ, ולא 'בני רבי עקיבא'. ואני חושב שזאת בכלל לא בדיחה, זה באמת נכון. אומנם ודאי שאנחנו רוצים להיות רבי עקיבא ולזה אנחנו מנסים לחנך. אך עדיין אנחנו רק 'עקיבא', מבולבלים, אבל עם פוטנציאל וכשרונות אדירים. ואנחנו זקוקים להרבה אנשים כמו רחל אשתך שבמקום לראות את הבלבול, לעמוד מהצד להשמיץ ולהתיאש, הם יראו את הפוטנציאל, יבינו שיש כאן בלבול, יכנסו לסניפים, ישלחו ל'נוער החביב' 'יד אחים', וינסו לעזור, לתקן ולכוין.

 

רבי עקיבא!

       נוח בשלום על משכבך, אנחנו לא מאכזבים ולעולם גם לא נאכזב אותך. אנחנו בדרך הנכונה. אומנם עוד דרך ארוכה לפנינו, אבל אנחנו לא מתיאשים. אנחנו מכירים את הכוחות שלנו, ואם כולנו נתאמץ ונעזור אנחנו גם נוציא אותם בסוף אל הפועל, וכתחליף לבית המדרש עם 24,000 התלמידים שהקמת, אנחנו נקים ציבור ובית מדרש שבו פי כמה וכמה אלפי תלמידים.

אני בטוח שאם היית איתנו היום גם אתה היית גאה בנו מאוד.

בלב אמיץ ובעזרת ה', עלֹה נעלה, נעשה ונצליח

אריה, חברים מקשיבים

 

נ.ב אני מאמין שלא רחוק היום שנזכה לגאולה ולתחיית המתים שאנו כל כך מצפים לה. ואז, באותה תקופה, כשיהיו המון צדיקים ורבנים בעולם, מכל הדורות כולם, וכל תנועות הנוער יחפשו לבחור להן רב, לנו לא תהיה בעיה. כי לנו כבר יש רב, ר' עקיבא - אתה...



הדפסה   שלח לחבר
התגובה  
שם
   
דוא"ל
   
כותרת

תגובות
1.
כל הכבוד
שלום (12/29/2003)
כל הכבוד באמת אין לי מילים. ממש הורדתי דמעות בעיקר בגלל שאצלנו בסניף המצב ממש קשה (ולמי שיש רעינות לעזור מוזמן לשלוח לי...) כל הכבוד והלוואי שאנשים טובים שקוראים את זה באמת יבואו לעזור לסניף בני עקיבא שלהם ולא לעזוב אותו
2.
חבל שפסחתם על הנקודה החשובה ביותר
חיים (12/29/2003)
כתבתם את זה רק בשורה אחת, אבל לפי דעתי זה מה שהיה אמור להיות תוכן המכתב כולו.
אנחנו לא בני רבי אליעזר, ולא בני רבי יהושע, ולא בני רבן גמליאל, אלא דווקא בני רבי עקיבא. לרבי עקיבא היה מוטו אחד מרכזי בחייו: "כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד". אותו ר' עקיבא הצליח לראות באובדן התרנגול והחמור שלו את ההשגחה העליונה, ולראות בחורבן בית המקדש את התגשמות נבואת אחרית הימים, ואפילו לראות במותו שלו קבלת עול מלכות שמים.

לא צריך יותר מזה. התשובה היא אחת: בני עקיבא הם אלה שיודעים ללכת בדרכו של ר' עקיבא ולהמתין בסבלנות עד להגשמת החזון שלהם. וכל אלה שאין להם סבלנות, והם חייבים לקטר- כנראה שהם עדיין לא הגיעו למדרגה של תלמידי ר' עקיבא, למדרגה של "בני עקיבא".
3.
שחור ולבן
ישי (12/30/2003)
אני מסכים לכל הטענות של המכתב של רווית הקןדם. בהחלט יש בעיות רבות וקשות בתנועה (אני מדריך). אך למדתי (במיוחד מהרב אבינר) שצריך להסתכל על הדברים הרעים באור נכון. אם נסתכל באמת אותם אנשים שיושבים לפעמים על הברזלים הם אותם אנשים שעושים את הדברים הנפלאים שנכתב במכתב הזה, וגם אם זה לא אותם אנשים הרי שיש עשרות אנשים שכן תורמים כנגד כל אחד שיושב על הברזלים. לכן הנני מסכים בכל לבי לראייה הנכונה שנכתבה במכתב הזה ותפקדינו הוא להסיר את הבלבול מעל דורינו.
4.
רגלנו לא תמעד..
קטלב פאצ'י (12/30/2003)
אז למרות שאנחנו משכנעים את עצמנו וזה לא באמת שיכנוע אלא להזכיר לעצמנו את העובדות- עדיין קשה כל הזמן להסתכל על הסניפים, להסתכל על הנוער. להסתכל על הבוגרים, על המתחילים ועלינו שם באמצע, ולהגיד שאנחנו לא נסוגים ואפילו מתקדמים.
אנחנו בתקופה קשה. אולי אפילו הכי קשה בתולדות התנועה!
מפעלים אדירים קמים לאט לאט ובביטחה מתחת לשטח וירימו את כולנו בתנועה כלפי מעלה.
אין כמו לחיות בתחושת שליחות שרבי עקיבא היה גאה בנו ויודע שהקים מהפכה שלעולם לא תיגמר אלא רק תתחדש ותגבר.

בעוז קדימה בני עקיבא!!!
הדס :)
5.
מסכימה אבל...
שירה (12/31/2003)
אני מסכימה ב-100% עם כל מה שנכתב וזה הרבה יותר מנכון. אבל, עדיין אסור לשכוח את הדברים שרווית כתבה וכן להתייחס אליהם. עלינו לשים את הפוקוס על הדברים שנכתבו כאן ומתוך הכוח שהם מכניסים בנו- להמשיך הלאה ולשנות את הדברים עליהם רוית דיברה- לכו בכוחכם זה והושעתם את ישראל!!
6.
אמת ויציב
שי (12/31/2003)
כמה שאתה צודק אבל לא ניראה שרק בגלל כמה אנשים שהשתנו לטובה כולם ישתנו ניראה לי שאתם צריכים לדבר עם כל אחד אישית לעומק נשמתו בתקווה שמה שאתה מאמין בו יתגשם
7.
אשריך...
מוריה (1/1/2004)
גם אני מצטרפת לכל הדברים החשובים שכתבת. אני מתפללת שבזכות אנשים כמוך נראה תוצאות בשטח ולא נשאר רק עם הפוטנציאל...
8.
המכתב הראשון יותר קולע
ב (1/1/2004)
גם אני בוגרת בני עקיבא דאז , לדעתי למרות כל המעשים הטובים , הציונות הנפלאה , עזרה לזולת וכו' וכו' , חסר המומנט הדתי האמיתי (גם החרדים עושים את כל מעשי החסד הנ"ל SO WHAT ) בבני עקיבא ישנן המון פשרות דתיוץ וזה חבל - כי בדת יש הלכה אחת ולא מיליון פשרות.
אני גדלתי על בני עקיבא , וכיום אני עובדת בבני עקיבא , הנוער הזה חסר המון ערכים דתיים שנמצאים חזק בחברה הדתית יותר .
אהבת ארץ ישראל לא מחפה על קיום מצוות - זה צריך ללכת יחד.
גם העירוב הלא מוצלח הזה בין בנים ובנות - הוא לא מקור ברכה.
ביום שישי האחרון עליתי לאוטובוס עירוני במרכז הארץ - עלו שם חברה של בני עקיבא , בנים ובנות - הם הלכו לחלק תשורות לחיילים - הם עלו לאוטובוס ברעשניות , הבנות ישבו על קרקעית האוטובוס , אחת מהן היתה בחצאית קצרצרה , שרק עלתה יותר בזמן הישיבה . . . זה מאוד מאוד כאב לי - וחבל
אשמח לתגובות
9.
תקשיב
לא אומרת (1/4/2004)
קודם כל כל הכבוד על היוזמה לכתוב אבל בכל זאת כולם שוכחים שאנחנו כבר בדור אחרת אני לא אומרת שאי אפשר להשתנות ושכל הסניפים הם צדיקים
לא!~!!
אבל בכל זאת היום אנחנו דור אחר אבל אפשר להשתנות ולהאמין
10.
יישר כח
שני (1/4/2004)
רווית,אני מסכימה איתך עם כל מילה שכתבת כל הכבוד לך על היוזמה..

את בסה"כ בשבט מעפילים ז"א כיתה ז' וממש אכפת לך כל הכבוד!!

אריה-אתה צודק בהכל..אבל זה קשה לגרום לכל הדברים האלה לקרות..זה עניין של הרבה מאד זמן..!
11.
התנהגות בנ''ע היום..הצביעות!
שני (1/4/2004)
אנשים יקרים,ה' עמכם!

כידוע לכולם הדתיים של היום הם בעצם לא דתיים כוונתי היא ברוב הסניפים לפחות באיזור מגורי קיימים 5 סניפי בנ"ע וכלם שם צבועים..המדריכים נוגעים בחניכות..אני לא רוצה להגיד לאן זה מגיע..

חניכה נכנסת לסניף רואה את המדריך שלה וקופצת עליו..אנשים מי שמע דבר כזה!?!?! שתנועת בנ"ע תגיע לרמה כזאת?!!?!

מה זה הדבר הזה?!?!

אנחנו חייבים לעצור את זה וכמה שיותר מהר..אסור לנו שזה יגיע למצב כזה..זה בושה לחברי תנועת בנ"ע..!!

מדריכים וחניכים,

אני רוצה להגיד שתגידו די לדבר הזה... תפסיקו את זה.. אתם רואים אנשים כאלה בין אם זה מדריכים ובין אם זה חניכים תעצרו את זה לפני שיהיה מאוחר..תעבירו פעולות על נושאי נגיעה ועד כמה זה חמור..תסיברו את הזולות שבעניין..זה חשוב..

תעשו את זה למען שמו של רבי עקיבא..שהוא לא ייתבייש בנו..!

בברכת חברים לתורה ועבודה..שני!


תגובת המערכת:

שני שלום רב,

מול דברים היוצאים מלב שבור אין קשה להתמודד. בכל אופן קשה לי לראות כל כך הרבה לשון הרע, למה לא להסתכל על הטוב שגם ישנו. ברור, צריכים לתקן אבל גם יש הרבה טוב. כמובן שלעצם הענין אם ללכת לתנועה לא צריך כל אחד לברר עם פוסק המכיר את הסניף ואת השואל.

בברכת חורף טוב ובשורות טובות,

שלמה
12.
בלי שם
א (1/4/2004)
זה מגן יותר מדי על בני עקיבא..
13.
ללא נושא
אלמוני/ת (1/5/2004)
תחשוב טוב -יהיה טוב

ראיתי את שני הכיוונים, שניהם מתוך העיניים שלי.
הפסקתי ללכת לסניף, וחזרתי! עכשיו אני בצד הטוב :) אין דבר מושלם, וכך גם בני עקיבא.
לכל המתלוננים.. תחזקו! תבואו לבני-עקיבא ותשפיעו מהאור שלכם.
ואז גם המגרעות של התנועה יתקטנו.
14.
מעט פירגון
נדב :-) (1/6/2004)
אמרתם הכל.
התחלתם בהצגת הבעייה,
עברתם להבאת דעה נחרצת והפוכה על התנועה, כעמט ונבעלתי כאילו מחקתם את הרע ואז ראיתי שאתם ממשיכים בתוך המציאות ומביאים עוד מקומות של רע ואפילו מסבירים אותו ומציעים פתרון.

נהנתי לקרוא, ואולי אף אשתמש בו.

אשרייכה ישראל!!!
נדב :-) ש. רעננה-נתניה
15.
אבל
שני (1/6/2004)
שלמה..תודה רבה על התשובה..אבל תבין בלצערי הרב אין כמעט דברים טובים בבנ"ע..הכל מדרדר..
וזה ממש חבל..צריך לעשות משהו עם זה..ברגע שאני אראה משהו טוב שמתפתח אז אני אראה את זה ואהיה גאה בסניפי..בינתיים אין כלום..
-שני-
16.
ללא נושא
מוטי (1/8/2004)
אריה שלום!!!
ארייה היקר!!

הבעיה של "בני עקיבא" הינה בעייה שמפריע ומטרידה את כל הציבור הדתי לאומי מסיבה אחת ויחידה!!

הנוער הנפלא הזה משום מה מאבד את זהותו כשהוא מתבגר.....

זוהי הבעייה בתנועה וטוב שמתעסקים בבעיה!!!!!

ארייה היקר!!

חברי "בני עקיבא" אכן נפלאים אך משום מה מרגישים "דפוקים" מצד אחד אתה יודע בברור שיש אלוקים והוא נתן לנו את התורה והתורה היא אמת!

אך מצד שני לחיות חיי חולין המתנגש עם חיי התורה!! קל להיות חילוני או חרדי ללא דילמה אך קשה יותר לחיות כל החיים בדילמה??? חשוב !

חיים בוגרי "בני עקיבא" חיי חילוניים עם משא מאוד כבד של "דת" ואני חושב שרק מטומטם ימשיך לסחוב על גבו משא כבד כל כך כל חייו לצערי כל חבריי וכל מכרי שהתחנכו ב"בני עקיבא" היום חילוניים לחלוטין נכון שיש להם את ההערכה לדת ונכון שהם משתדלים ללכת לבית הכנסת... אך חייהם חיי חולין עם הרבה מאוד יסורי מצפון!!! הרבה מאוד יסורי מצפון!!!הרבה מאוד יסורי מצפון!!!הרבה מאוד יסורי מצפון!!!הרבה מאוד יסורי מצפון!!!הרבה מאוד יסורי מצפון!!!


קשה לחיות כך....

על זה אני אומר

רבי עקיבא תבכה עלינו ...

כן תבכה עלינו....

ראה להיכן בניך ממיטב הנוער הולכים לטמיון ובמקרה הטוב לאיזה התנחלות שמצליחה לשמר את הרוח


אוי רבי עקיבא .....
17.
הי חברה מי עם אריאל???
מישי (1/8/2004)
18.
אריה , אתה רק מנסה להצדיק דברים.
יוסי (2/1/2004)
אתה יודע מה..?

להגיד כמה הדבר טוב זה טוב וחשוב ותמיד אתה תימצה את הדברים הטובים אבל את הדברים האלה צריך להגיד כשה אתה באיזה כנס ורוצה ליחצן את התנועה...

אבל כשאתה בה ליעל את התנועה ורוצה לשפר אותה אתה חייב לחפש את הצד הלא טוב שבה ...

כי אם אתה לא תדע את החיסרון שלך אז אתה ממש גרוע .

אדם חייב תמיד לחפש חסרונות בעצמו ,
ולנסות לתקנם ורק כך הוא יעלה מעלה מעלה ...

בברכת חיזקו חברים

יוסי...
19.
70 שנה
אסתר (2/4/2004)
נכון יש בבנע' דברים טובים, אבל גם לא. ואפשר די בקלות לשנות לדעתי על ידי צניעות (הפרדה). כבר 70 פלוס אומרים שלאט לאט ישתפר אבל זה נשאר אותו דבר . תזיזו את עצמכם!!
20.
ללא נושא
אלמוני/ת (2/10/2004)
איזה מכתב יפה!!!! חזק ואמץ!!!! בדיוק קראתי אותו אחרי שחזרתי עם חניכים שלי מהנטיעות (שבט הרא"ה) ואפחד לא שמר איסור נגיעה... ואני ממש מאוכזבת.... אבל אחרי שקראתי את המכתב הזה ממש התעודדתי!!! יישר כח!
21.
זה ממש נכון
לאה (2/15/2004)
אני ממש מסכימה אם כל מה שכתוב כאן!
זה נכון ובכל סניף נמצא את האנשים שתמיד חייבים לומר עד כמה הסניף גרוע, ולא טוב.
ובתכל'ס הם צודקים כי בני עקיבא של היום זה באמת לא כמו פעם
אבל זה גם נכון מאוד שהתפקיד שלנו הוא לא לשבת בצד ורק לקטר אלא גם לפעול, ולשנות דברים, ולהרים את הסניף.
י'ישר כח גדול למי שכתב את המכתב
22.
אמת!!!!
עינת (3/7/2004)
בני עקיבא ובעיקר המדריכים(דש מהצניעות לעצמי) עושים עבודת קודש!!!! אולי לא שמים לזה לב אבל כשרוצים לפנות שטחים מא"י בני"ע בין הראשונים שעומדים שם,בני"ע דאג למליוניייי משפחות לאוכל לשבת,בני"ע יצא לשבוע עבודה,ניקה בתים,עזר לזקנים והתנדב בבתי חולים. אז נכון שאנחנו לא בסדר גמור(ממש לא)ויש לנו עוד הרבה מה לתקן,עדיין יש לנו דברים טובים.בייחס לדור שהתקלקל בני"ע עוד יציב ביותר.
23.
יש גם סניפים נפרדים
טל (3/18/2004)
לדעתי המכתב ממש נכון
בני עקיבא היא תנועה בעלת דברים טובים רבים. אולי יש גם רע לא צריך להסתכל על הרע כל הזמן אלא לנסות להתקדם.
אני אישית חניכה בסניף נפרד (לא כמו אריאל...)
וזה לדעתי ממש טוב.
כל שנה אני שומעת על עוד סניפים נפרדים ועל פעולות נפרדות וכו אבל עדיין יש לאן להתקדם-תמיד.
אריה- לדעתי המכתב הזה באמת משקף את בני עקיבא!
24.
ללא נושא
אוריאל (6/11/2004)
מה שחשוב זה מה שבלב ובעז"ה נתקן את המידות, ובסה"כ בנ"ע זה דבר טוב ומועיל
25.
נכון מאוד,אבל כל אחד צריך לבדוק עם עצמו!
משה (8/16/2004)
קודם כל:כל הכבוד על הפירגון ולימוד הזכות לכל התנועה והציבור בכלל.
שנית כל:לעניות דעתי,העניין של לחזור לסניפים למרות הרמה הירודה ולהרים אותם,נכון מאוד,אבל רק לאנשים מסויימים.
אם את/ה יודע/ת שתוכל להרים את הסניף איתך ולא לרדת איתו-זה מאוד חשוב לעזור ולהשתתף.(אבל צריך באמת לבדוק שאת/ה כזה/כזאת).
אבל,אם את'ה לא בטוח/ה-עדיף שתעזוב את הסניף ותצטרף לסניף נפרד,או לאריאל.כי אדם לא יכול לבנות את הסביבה אם ע"י כך הוא הורס את עצמו,כי ככה הוא גם לא יעזור הרבה לסביבה!
26.
ללא נושא
מדריכה במיל (8/26/2004)
לדעתי כדי להבין את בני עקיבא באמת ולראות את הדרך העצומה שהתנועה הזאת עושה צריך מבט רחב ולא קטנוני.
אי אפשר להסתכל על השיעור תורה שהקומונרית לא הצליחה לעשות ולהגיד שיש לנו תנועה גרועה.
בנ"ע זאת תנועה שלקחה על עצמה אתגרים תנועה שלא באה לקחת חברה טובים ולשעשע אותם בצהריים אלא לשנות דברים בעם ישראל ואם נסתכל במבט כולל נגלה שזה המצב הייתי עכשיו מדריכה שנתיים ואפשר לראות את ההשתדלות להתקדם!! ברור שיש עוד כל כך הרבה מה לשפר אבל בדיוק בשביל זה אנחנו פה! אכפת לך? אז תשנה!! יש דברים גרועים אז תנסה לשנות אותם!!! אני חושבת שיש לנו תנועה גדולה שעושה ושווה הרבה אני החופש לבשתי הרבה את החולצת תנועה והייתי גאה בה כל פעם מחדש!
27.
גם באריאל
אני (10/1/2004)
לפי דעתי כל העינין של הערכים לא מאפשר את חוסר הצניעות שיש בבני עקיבא עובדה גם באריאל יש ערכים גם אריאל הולכים להפגנות וגם אריאל עושים חסד, אמנם לא בגודל ובפרסום כמו של בני עקיבא בגלל שהתנועה הזאת עדיין קטנה יחסית לבני עקיבא
28.
בקשר ללימוד תורה
אשרת (3/13/2005)
יש סניפים שיש אצלןם לימוד תורה קבוע.
אצלנו למשל יש לימוד לחב"א וחב"ב ובשבתות יש לפעמים לפני הפעולה חברותא עם שבטים קטנים (אני באחיה ) וזה ממש יפה.

29.
תנועת בני עקיבא
שרון (4/13/2005)
וואי.. פשוט אין מה לדבר, קראתי את המכתב של רווית אבל את האמת, כל כך נבהלתי, כי היא פתאום שיקפה את כל הדברים הרעים של התנועה, שאין- אני ממש אוהבת אותה, לאחר מכן קראתי את המכתב השני- התגובה (שכחתי מה השם) וכל כך הוקל לי, אין, "כיפה"- יישר כוחכם!! המצב שלי בסניף היה באמת די גרוע, ב"ה היום הוא משתפר, יש עוד מלא מה (תאמינו לי) אבל כל כך רווח לי שכל זאת התנועה שלנו היא תנועה עם ערכים, למרות שהיום באמת בקושי רואים את זה, החניכים בעיקרון עדיין "טיפשים" (אני באחיה) אבל חבריא ב´ כבר לומדים בגדול, באמת- יש שיעורים וממש, אני ממש מרגישה- שיש לי כ ב ו ד לייצג את התנועה שלי.
תודה!!
30.
ללא נושא
חיים (4/28/2005)
כשקראתי בפעם הראשונה את המכתב של רווית ממש נקרעתי בתוכי כי דוגרי אני מדריך בתנועה ואחרי שקראתי את המכתב חשבתי שוואלה, הכל נכון ובאמת הדרך של "בני עקיבא" היא אמנם לדעתי דרך אמיתית ,אבל מה מהדרך הזאת באמת רואים בסניפים?משחקים של בנים ובנות? מורל של שבטים נגד שבטים אחרים? אך לאחר מחשבה וקריאת המכתב השני ב"ה הגעתי לתשובה האמיתית ובאמת בלי התנועה אני לא יודע לאן רבים וטובים מבני הנוער היו מגיעים היום . וב"ה בסניף שלי ממש רואים את השיפור משנה לשנה . ואם היום רבי עקיבא היה רואה אותנו היה שמח על מעשינו התקדמותנו והי גאה בנו מאוד ועזרת ה´ נעשה ונצליח.
חג שמח
31.
ללא נושא
מדריכה (6/9/2005)
למרות שבאמת יש בתנועה הרבה דברים באמת חיוביים, אסור לנו לאבד פרופורציות, יש גם המון מה לתקן...
מה שכן- אפשר ללמד מהקטע הזה הרבה זכויות על הנוער, ובמיחוד בקאע של ההפגנות, שזו צורת הסתכלות ממש יפה, שאנשים בכל זאת בחרו להיפגש דוווקא שם...
בקיצור- אנחנו די בסדר, אבל יש מה לשפר!!
32.
תודה לכם כיפה
יאיר (11/13/2005)
טוב תראו בטח אף אחד לא יקרא את זה אבל הרגשתי שאני חייב לכתוב אני עולה לשבט הרא"ה
ובאמת אני חולה על הסניף שלנו
רק השבוע אני ומדריך שלי קבענו לימוד תורה בחודש אירגון רק חצי שעה אבל אני כבר בטוח מעכשיו שההצלחה שלו תיהיה נמוכה אבל למרות הכל רק עצם העובדה שאנחנו עושים דברים כאלה על דעת עצמנו זה מראה שבאמת קיבלנו את הערכים של בני עקיבא
ואני מקווה שרבי עקיבא נמצא לו בשמיים ומסתכל עלינו ולא מתאכזב
חודש אירגון מוצלח לכולם!!
33.
ללא נושא
אחת. (12/27/2008)
תודה, תודה לך!
התרגשתי כ"כ...אני מדריכה כבר שנה וחצי וחשבתי לעזוב..אך אחרי מכתב כזה,אני לא מסוגלת לעזוב!!!!
בעוז קדימה בנ"ע!
34.
לכל אלה שכועסים:
אלמוני/ת (11/12/2010)
חברים יקרים ה´ עמכם!
אמנם ישנם הרבה דברים שדורשים שיפור בתנועה,ולכן אני מבינה את כל מי שהביע את זעמו. אבל מצד שני,תראו כמה דברים טובים יוצאים מהתנועה,כמו שכתבו יפה למעלה.

תוך כדי שקראתי כאן את התגובות,רציתי להפנות את תשומת לבכם לדבר חשוב:בבקשה אל תכלילו!!

אצלנו בסניף,אף חניכה לא תקפוץ על שום מדריך,מהסיבה הפשוטה שאף מדריך לא ידריך שום חניכה!! בנים מדריכים בנים,ובנות מדריכות בנות,וכך צריך להיות.המדריכים שומרים נגיעה,ובגדול משתדלים לשמור על צניעות.
אנחנו אמנם שומרים על סניף אחד,יש לנו מפקדים ומסעות משוטפים,אך הפעילות השוטפת נפרדת.
נראה לי שכל הבעיות שההעלתם למעלה לא קשורות בהכרך לתנועה,אלא יותר להחלטה של הסניף עצמו.
אצלנו בסניף החליטו על הפשרה הזאת-כדי שיוכלו להגיע גם חניכים שלא מעוניינים בפיעלות מעורבת.

אז לכל אלה שזה מפריע להם-תכנסו לסניפים!!תובילו שינויים!!זה בידיים שלכם!!
אני יכולה להעיד שאצלנו בסניף כל השינוי התחיל ממדריכה ´דוסית´ אחת...

בהצלחה!!
35.
שכוייחח!!=)
אלמוני/ת (4/26/2011)
רק רציתי להגיד תודה!
קראתי את המכתב הקודם והמכתב הזה ובתור מדריכה בבנ"ע אני חייבת לומר שהמכתב הזה עשה לי פשוט אור בעיניים זה נכון שיש חסרונות ודברים קצת פחות טובים אבל יש גם כל כך הרבה אור וטוב ואותו צריך להדגיש ולהעצים ורק ממנו לבוא ולתקן ולהגדיל את האור והכח העצום שישנו!אז שיגידו מה שיגידו,אותי, הצלחתם לשמח ולעודד ובגדול!ובעז"ה שרק נזכה לעלות ולהשתפר ולראות במעלות הדברים ולא בחסרונם!תודה!
36.
די לחיות בסרט
מרדכי (9/7/2015)
רב הנוער צועק ארץ ישראל אבל לראות סרטים מותר הכל ללכת לחוף מעורב. לא שבנ"ע מקום רע ומקולקל להפך מקום טוב מאוד וכן יגדל אבל פספסתם נקודה אחת היא פעילות מעורבת הרב צבי יהודה קוק שודאי אתם הולכים בדרכו אמר (לא זוכר בדיוק) בני עקיבא מקום טוב אך אין שום היתר לפעילות מעורבת (שיחות הרצי"ה בנין המידות צניעות ב) אז בבקשה בוא נתחיל לחזור לדרכם של אבותינו ואמותינו הנביאים תנאים אמוראים גאונים ראשונים אחרונים נחזור לדרכו של הראיה שלא היה פשרן בנושאים אלו אוהב אותכם אחים שלי
37.
וואו!! (לת)
אודל (8/23/2016)
 




חפש