top of page
  • תמונת הסופר/תצוות חברים מקשיבים

#אתגר_הקורונה: הטיפים המנצחים לנוער

משאת אשר

מרכזת תחום גיוס והכשרה ומשיבה במוקד

צוות חברים מקשיבים



בדקו את עצמכם: איזו דמות הכי מתאימה לכם בתקופה האחרונה?



1. איתמר מטפס על קירות (מרוב שיעמום)

2. היפהפייה הנרדמת (שלא קמה לפני 13:00)

3. דובי לאלא (שיגעו אותי ההורים האלה)

4. הזחל הרעב (כי לפחות לאכול מותר)

<a href="https://www.freepik.com/free-photos-vectors/people">People vector created by pch.vector - www.freepik.com</a>

מזדהים? אתם לא לבד.


בני נוער רבים חווים בימים אלו מציאות חדשה

שיכולה להביא איתה אתגרים לא פשוטים. ימים רבים של סגר, שבועות של שהות בבית ללא שיגרה מסודרת, בלי חברים או יכולת לצאת החוצה יותר מדי... וכל זה כשברקע מרחפת מילה מוזרה שעד לפני חודשיים בכלל לא הכרנו - הקורונה.


גם בימים רגילים ובימים אלו במיוחד, מוקד ואתר חברים מקשיבים נמצא כאן בשבילכם. והפעם, מקדישים לכם באהבה מספר דרכים להתמודדות עם אתגרי הקורונה 2020:

# אתגר_הלחץ: אנחנו חיים בעולם מתוקשר, שהמידע מגיע אלינו עוד לפני שנחפש אותו. קשה להתעלם מהחדשות ותכלס יש בנו גם לא מעט סקרנות, וזה הגיוני ובריא שנרצה לדעת מה קורה סביבנו. השאלה היא - מה זה עושה לנו?

אם זה גורם לנו לחרדות ומעורר פחדים, יש מקום לחשב מסלול מחדש. רצוי למצוא את האיזון הנכון בצריכת החדשות, איפה ומתי. נגיד, החליטו שפעם ביום אתם נכנסים לאתר חדשות אמין (הפייק ניוז שרץ בוואטספ זה לא המקום). בנוסף, חפשו ברחבי הרשת גם חדשות משמחות- לדוגמא, מספר החולים שהחלימו מהוירוס בישראל, או כתבות על יוזמות מרגשות של נתינה לזולת בימים אלו.

בנוסף, לפעמים אנחנו נוטים להילחץ כשאנחנו לא יודעים משהו. אי הוודאות מכניס אותנו לדריכות מסוימת. לכן ניתן למצוא סרטונים (שוב, ממקור אמין כמו משרד הבריאות) שנותנים קצת יותר מידע על הקורונה.

# אתגר_המשפחה: פתאום ההורים והאחים שלכם הופכים להיות האנשים היחידים שאתם פוגשים בגודל אמיתי ולא ב zoom. לחלק מאיתנו יש הרגשה של אינטנסיביות משפחתית, וזה יכול להביא לויכוחים, ריבים ולא מעט עצבים.


זה הרגע לזכור שגם להורים ולאחים יש אתגרים משלהם (כמו דאגות שונות מהעתיד הכלכלי או הבריאותי). כדאי לנסות לדון אותם לכף זכות, ולזכור שיש לכם את האפשרות להיות המקור לשמחה והסיבה לחיוך שלהם בימים לא פשוטים.


זה בסדר גם למצוא את המרחב האישי שלכם בתוך כל הביחד הזה, לקבוע זמן מסוים שלכם עם עצמכם, עיסוק בתחביבים, שיחות עם חברים או סתם לנוח בשקט ולתרגל יוגה. זה ייתן לכם כוח וישפר את מצב הרוח, ובהתאם - יסייע להיטיב את היחסים עם הסביבה.

יחד עם זה נסו ליצור שגרה משפחתית סביב דברים כיפיים - משחקים, הפעלות, ארוחות משותפות וכו. זו הזדמנות מצוינת עבורנו לחזק את הקשר עם המשפחה, אז כדאי לנצל אותה!


#אתגר_השיעמום: אחד הקשיים הנפוצים בתקופה הזו. אנחנו מוצאים את עצמנו מבלים יותר מדי זמן בשינה, פותחים בלי סוף את דלת המקרר או ארון הממתקים וסתם משתעממים מול המסך. זה עלול לגרום לנו תחושה של חוסר מוטיבציה, מצב רוח ירוד, עלייה לא מאוזנת במשקל ובעיקר חוסר סבלנות לעצמנו ולעולם.

בתור התחלה, נסו ליצור לכם לו"ז משלכם, שיהיה לכם למה לצפות, שהימים ייראו מלאים ובעלי משמעות. תוכלו לעשות מעין "יומן קורונה", אם זה בצורה כתובה או לצלם ולוג (vlog) כמו יוטיובר/ית. אפשר כמובן לצרף את המשפחה לחלק מהפרקים.

חוץ מזה, רציתם פעם ללמוד שפה חדשה? הנה ההזדמנות. רציתם להשתפר בנגינה על הגיטרה? ללמוד לרקוד סטפס או להכין עוגת קצפת עם נגיעות ריבת חלב? לכו על זה! מדובר בתקופה הכי מתאימה מבחינת הפניות שלכם לעשות כל מה שתמיד חלמתם ולא מצאתם זמן. וכמובן תמיד אפשר לשפר סוף סוף את הכושר! כי משהו צריך לאזן את כל הממתקים והמצות.


בימים האלו יש לא מעט יוזמות מדהימות להתנדבות מהבית או מחוצה לו (במידה וההורים מאשרים). החל מטלפון לאדם מבוגר ובודד שישמח למעט רגעים של חיוך, ועד לאריזות מזון למבודדים. לא חסר. אולי אפילו תחשבו על יוזמה משלכם ותרימו את הכפפה (תרתי משמע). למעוניינים, אפשר גם ללמוד משהו תורני. תוכלו לקבוע חברותא עם חבר בטלפון או עם מישהו מהמשפחה. יש גם הרבה שיעורי וידיאו זמינים, וגם אירועים, שיעורים והרצאות בזום שמתפרסמים כל הזמן.

ונסיים במשפט ברסלבי חמוד ומוכר:

תן חיוך - הכל לטובה 😊

כי בסוף, האופטימיות, החיוך, המחשבות החיוביות והאמונה, הן דרכים מצוינות לעבור את התקופה הזו בצורה הכי טובה שאפשר. וכשהכל יחלוף, תוכלו להסתכל אחורה ולהגיד שגיליתם בעצמכם כל כך הרבה עוצמות ויכולות שילוו אתכם עוד המון שנים קדימה. וגם, תישארו עם סיפור מטורף לספר לילדים ולנכדים שלכם יום אחד...

אז... חושבים שאתם יכולים לעמוד באתגר?

בהצלחה!


728 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page