top of page
  • תמונת הסופר/תאוהד שקלים, מנהל מוקד חברים מקשיבים

בגיל 13 - נכנסים לנבחרת ועולים אל המגרש!

אוהד שקלים, מנהל מוקד חברים מקשיבים – OU ישראל למתבגרים והורים


שלום. אני עומד לחגוג 13 ולהיות בר מצווה. מתחיל להיות לחוץ מלהרגיש שאני חייב בכל המצוות ובכל הצומות. ומה אם אחטא? ומה אם לא יהיה לי כוח לצום את כל צום יום כיפור? תודה!


הכניסה לגיל מצוות היא רגע מרגש ומשמעותי עבור הרבה משפחות וילדים. מאוד טבעי שיש סביב האירוע הזה רגשות חיוביים וגם פחות: חששות, דאגות, אפילו פחדים. זה ממש בסדר. טוב שתמצא אנשים משמעותיים עבורך שאותם תוכל לשתף במה שאתה עובר, בנושא הזה ובכלל. זה מאוד עוזר לא להרגיש לבד בתוך מצב מלחיץ.


התבגרות בכלל, וגם ההתבגרות בתחום הרוחני, היא לא כפתור שלוחצים עליו ואז משהו משתנה. זה תהליך ממושך, שמתרחשים בו הרבה שינויים קטנים, לפעמים בלתי מורגשים. גם ביהדות יש הבנה שאנחנו לא רובוטים, וגם לא מלאכים. גם לא ברגע שמלאו לנו 13 שנים!


המשמעות והמהות לא נעוצות בתוצאה, אלא בהשתדלות. ברצון. בכיוון שאליו אנחנו בוחרים לנוע. ציון בר-המצווה מאפשר לנו להצהיר חגיגית מהן הכוונות שלנו כמתבגרים. "עולים צפונה"! לאן בדיוק, עם איזה קו, מה המסלול המדויק, כמה זמן ייקח לנו? כל אלה יכולים להשתנות. אבל זה הכיוון שאליו מתחילים לנוע. אנחנו חוגגים את הרצון הכנה שלנו להיות טובים. לעצמנו, למשפחה, לחברים, לקהילה, וגם לטפח את הקשר שלנו עם הקב"ה, ולשאוב ממנו כוחות ועוצמות.


בגיל 13 יש לנו הזדמנות לא רק לצפות במשחק מהיציע, אלא ללבוש את מדי הנבחרת ולעלות על הדשא. לשחק באמת. להשתתף בייצוג של המדינה והעם שלנו, ולתרום למאמץ הקבוצתי. גאווה! אף שחקן בנבחרת אינו מושלם. תמיד יש פספוסים, תקלות, וגם עבירות. זה חלק מהמשחק. מה שחשוב הוא שהשחקנים רוצים לשחק. מה זה רוצים – "מתים" לשחק! עם הזמן משתפרים, משתכללים, מתגבשים כקבוצה. אבל המטרה היא לא שלמות, אלא שימור הרצון להיות טובים, וגם ליהנות מהמשחק.


אז בשם הקבוצה והאוהדים אני מברך אותך עם כניסתך לנבחרת. עשה כמיטב יכולתך, ואת השאר תשאיר לנו. אתה לא לבד. אתה חלק מקבוצה חזקה וטובה. אל תהסס לדבר, לשתף, להתייעץ או לשאול, גם במוקד חברים מקשיבים, במספר כוכבית 8298. אנחנו איתך במשחק המרגש הזה.


בהצלחה!


אוהד שקלים



(פורסם לראשונה בעלון עולם קטן)

82 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page